tiistai 15. syyskuuta 2015

8 NÖRTTIFAKTAA




1. Mun lempi datauspaikka kotona on sohva. Tilaa ei tietokonepöydälle saati kahdelle ole, joten mun on kaikki kouluesseet, kandit ja gradut täytynyt kirjoittaa erkonomisesti sohvan nurkassa. Ei tee kyllä selälle kovin hyvää, varsinkin kun valun koko ajan ja lopulta olen melkein makuuasennossa..

2. Lapsena rakastin katsella kun veli pelasi nintendolla tai tietokoneella mitä lie seikkailu ja räiskintä pelejä. Doom taisi ainakin olla yksi pelatuin tietokonepeli. Tarpeeksi vierestä seurattuani tartuin itse kapulaan ja pelasin nintendoa (sekä sitä 8 bittistä, että Super Nintendoa) päivittäin ala-asteikäisenä ja monet pelit monta kertaa läpi. Mun lempipeli oli Super Mario World, jossa oli se sellainen dinosaurus nimeltä Yoshi, ihan parasta! Myös Simsiä ja Jack The Rabbit:iä on tullut pelattua muutama sata tuntia.


3. Kirjoitan tietyt sanat lähes joka kerta väärin koneella. Suurin osa näistä sanoista liittyy opiskeluun ja erityisesti graduun, kuten esimerkiksi: kilpailu - kilapilu, snake - snkae, population - poulation.. 

4. Tykkään käyttää läppärin pikanäppäimiä käytännössä aina. Kopioi, leikkaa ja liitä toiminnot, sekä auki olevien ikkunoiden vaihto hoituvat tietysti aina pikanäppäinten avulla ja mua jopa vähän ärsyttää katsella jos joku käyttää hiirtä siihen, minkä voisi vasemman käden sormilla tehdä sata kertaa  (:P) nopeammin :D


5. Mun läppäri on niin täynnä kuvia ja word-tiedostoja, että oksat pois. Olen osan laittanut ulkoiselle kovalevylle, mutta tallennustila näyttää silti melkein nollaa. Pitäisiköhän harkita niiden kuvien läpikäymistä?

6. Eniten käytettyjä sovelluksia läppärillä on kalenteri, Google chrome, Picasa, jolla saan kuvat tänne ja tietysti ne kaikki kuvanmuokkausohjelmat. Google chrome on siis ehdottomasti paras selain ja eniten käytetty sivusto on youtube, joka on erityisesti musiikin kannalta tärkeä. Youtubessa mulla on reilut kymmenen soittolistaa mitä päivitän aina uusia biisejä löydettyäni.


7. Nyt gradua tehdessäni olen viettänyt niin paljon aikaa sisällä, läppäri sylissäni, että ihan pahaa tekee ajatella kuinka monta tuntia tässä kyseisessä sohvan nurkassa ollaan istuttu..

8. Toivon, että tulevassa työssäni voisin käyttää tietokonetta mahdollisimman vähän, mutta se taitaa olla tänä päivänä vähän liikaa vaadittu..






4 kommenttia:

  1. Hauska postaus:D Tuo kilapilu on niin tuttu :'D Miten se sana voiki mennä aina just väärin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha kiitti :D en tiedä, se sana on jotenkin kirottu ;D

      Poista
  2. Jack The Rabbit, ah! Sitä tuli kyllä ala-asteen lopulla ja yläasteen alkupuolella tykitettyä tunti jos toinenkin :D Muistan vieläkin että jäin jumiin johonkin kenttään missä piti lentää sellasten seinien/pylväiden välillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo se oli kyllä huikea peli! :) mä muistan tuon samaisen kentän ja se taisi itsellekin olla se mistä en päässyt eteenpäin :D noh, hitsin vaikea jäniksen korvilla olikin lentää :P

      Poista