keskiviikko 18. maaliskuuta 2015

JÄLLEEN 10 FAKTAA



1. Jokin vuosi sitten meikkasin todella säännöllisesti joka aamu, oli mulla menoa tai ei. Nykyään vaivaudun meikkaamaan yhä harvemmin, varsinkin kun mun päivät on kotona gradun kirjoittelua. Jos sitten tulee tilaisuus päästä ihmisten ilmoille, olen laittautumassa entistäkin suuremmalla innolla. Mun mielestä laittautuminen kaikessa rauhassa, musiikkia kuunnellen ja juomaa siemaillen on parasta, jos ollaan lähdössä vaikkapa illanviettoihin.

2. Tykkään hirveän paljon kukista. Parasta on kun on siisti asunto ja sinne saa laittaa maljakollisen neilikoita tai tulppaaneita ja varsinkin keväällä ja kesällä. Ne jotenkin viimeistelee sen asunnon siisteyden. Talvella kynttilät toimittaa samaa virkaa siisteyden viimeistelijöinä. Kun on asunto siisti, voi hemmotella itseään sytyttämällä kynttilän.

3. Olen ehdottomasti aurinko-ihmisiä. Mua inspiroi ihan hirveästi kun näen aamulla verhojen raosta, että ulkona paistaa aurinko. Herääminen on vaivatonta ja tekee mieli heti lähteä ulos. Oli sitten kesä tai talvi. Vesisade puolestaan saa mussa aikaan päinvastaisen reaktion. Tietysti vähän riippuu mihin rakoon se vesisade iskee. Pitkän kuivan ja kuuman kesäviikon jälkeen kunnon vesisade ei tuntuisi ollenkaan kurjalta, ja joskus sellaiset kunnon rankkasademyrskyt on kivojakin. Ja jännittäviä.

4. Kevään tuoksu on paras tuoksu. Nyt kun on ollut melkein kymmentä astetta lämmintä ja paljon paljasta maata ilman lunta, niin se ihana märän maan (eli kevään tuoksu) on tunkenut sieraimiin. Eilenkin lenkillä ahmin kevään tuoksua niin paljon, että mietin voiko ihminen saada raittiin ilman myrkytyksen jos sitä nauttii liikaa..


5. Mä istun harvoin tuolilla molemmat jalat maassa. Mun on aina saatava toinen jalka tuolille, pepun alle. Kaikissa juhlissakin on siksi hankalaa, kun sitä korkokenkä jalkaa nyt vaan ei voi nostaa tuolille.

6. Olen ollut tosi kova jännittäjä aikoinaan ja olen osittain vieläkin. Mua on stressannut esimerkiksi julkisilla matkustaminen tai laskettelu sen vuoksi, että siinä on niin paljon mahdollisuuksia kömmähdellä. Ehtiikö ajoissa bussiin, nouseeko väärään bussiin, löytyykö heti sopiva paikka jottei horjahda bussin lähtiessä liikenteeseen, saako hissikapulan sujuvasti kiinni, löytääkö ne jäättömöt kohdat rinteestä, pysyykö muiden perässä kun mennään siirtymäreittiä toiseen rinteeseen, ettei vaan eksy.. Näitähän riittää. Kaikki nuo asiat ovat sellaisia, että mitä sitten jos ei pärjää, hei ei oo niin iso asia, mutta elin mä silloin nuorempana jänää elämää kun stressasin moisia.


7. Olen riippuvainen puhelimestani. Siis melko kurjaa nykyaikana on tuo puhelinten alituinen räpläys. Muistan vielä pari vuotta sitten sanoneeni, etten mä tarvitse älypuhelinta vaikka kaikilla muilla se jo olikin. Joka tapauksessa sellaisen hankin, eikä se aluksi toimittanutkaan mitään muuta kuin sitä puhelimen perusvirkaa: soittaa ja tekstata. Ystävä kannusti perustamaan instagram tilin ja whatsappkin oli loppujen lopuksi hirveän kätevä nopeaan viestimiseen. Siinä sitä sitten oltiin.

8. Olen oikea rähmäkäpälä. Olen itseasiassa aikeissa tehdä kokonaisen postauksen joskus mun kömmähdyksistä, joita kyllä riittää. Ne ei välttämättä ole mitään kovin dramaattisia tai suuria, mutta kuitenkin. Sanotaanko vaikka näin, että en muista milloin viimeksi EN olisi pudottanut hiusharjaa hiuksia harjatessa.


9. Hiukset on mulle ikuisuusprojekti. Lähinnä siksi, ettei ne vaan suostu kasvamaan. Mulla oli muksuna todella pitkät hiukset, mutta huonot latvat pakotti mut tarttumaan saksiin. Tai kampaaja niihin saksiin oikeastaan tarttui. Olipa mulla jokunen vuosi sitten polkkatukkakin ja onhan se tukka jo kuudessa vuodessa jonkun verran kasvanutkin, mutta luulisi että olisi kasvanut jo enemmän. Ja paksuuntunut. Mutta eeei. Voitaisiinko sellaisia ihmisiä tutkia enemmän, joilla tukkaa riittää siltikin vaikka kaverille antaisi puolet? Mun äidillä on valtavan paksu tukka, joka myös kasvaa nopeasti. Toivottavasti mullakin on siis vielä tämä edessä.

10. Olen kova suunnittelemaan ja tekemään listoja. Mulla on vihot täynnä kaikenmaailman listoja ja muistiinpanoja, eikä ne ole mitenkään järjestyksessä. Muistan kyllä missä kohtaa vihossa lukee minkäkin tyyppisiä muistiinpanoja, mutta ehkä mun pitäisi joskus hankkia sellainen muistivihko, mihin voisi otsikoida välilehdet. Tai opetella olemaan suunnitelmallisuuden lisäksi myös järjestelmällinen..





10 kommenttia:

  1. pystyn niin samaistumaan tohon jännitykseen, välillä tuntuu ihan naurettavalta että bussista pois jääminen voi jännittää, tykkään rutiineista jq varsinkin kaikki uudet asiat on aina pahimpia, esim, uudella paikkakunnalla johonkin lääkäriin, kelaan yms. meno. Onneksi iän myötä on helpottanut!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla, että muitakin ns. "turhien" asioiden jännääjiä löytyy :) iän myötä tosiaan helpottanut onneksi!

      Poista
  2. oii olipa kivoja faktoja lukea !! ja tosi kauniita asukuvia<3 Tuo kevään tuoksu on kyllä ihana.. itse rakastan ihan suunnattomasti sateen jälkeistä tuoksua, kun ilma on niin raikas!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti :) oi joo, sateen jälkeinen tuoksu on myös niin ihana!

      Poista
  3. Listojen tekeminen ja riippuvuus puhelimesta kuulostaa tutulta. Puhelin pitäää olla kokoajan näkösällä jos joku sattusi vaikka soittamaan tsm..:D Ihania aurinkoisia kuvia ja noi housut,oooh ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) joo, ennen en tarvinnut puhelinta koko ajan lähelläni, saati sitten näprännyt sitä näin usein. Tästä tavasta pitää kyllä yrittää päästä eroon, vaikka sitten sen säteilynkin vuoksi..

      Poista
  4. Olipa kivoja faktoja, joihin pystyin samaistumaan niin paljon!!<3 listat, puhelinriippuvaisuus, istuma-asento ja aurinkoihmisiä ollaan täälläkin :)<3 ihanat aurinkoiset kuvat ja nuo sun housut on aivan ihanat!!! <33

    VastaaPoista
  5. Ihania faktoja, ihailtavaa kun keksit niin usein tällaisia pieniä ja suuria ihania asioita itsestäsi. Mulle se on vaikeus, siksi ihailen.:'D Pari asiaa löytyi mihin voin niin samaistua mm; tuo istumisjuttu, puhelinriippuvuus, aurinkoihminen, jne. Listoja ja tällaisia ennen tein paljon mutta nykyään en enää, silti olisi himo suunnitella paperille kaikkea, voisi taas aloittaa sen;) Ihania kuvia ja nuo pöksyt ovat iihanat<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehe, suunnittelemaan sitten vaan ;) Itse kun olen tuo listojen tekijä, kirjoitan usein paperille ylös heti mieleen tulevia postausideoita tai sitten joitakin muita blogiin liittyviä juttuja. Ja kiitos, pöksyt on kyllä kiva, ja mun ainoat printtihousut.

      Poista