sunnuntai 11. tammikuuta 2015

STUDENT



Kuvat: Kia Karin

Nämä kuvat on otettu jo marraskuussa, mutta jotenkin ne oli unohtuneet tuonne kuva-arkistoihin. Tuo paita palauttaa mun mieleen menneet opiskelut yläasteella ja lukiossa. Silloinhan olin oppilas kuten paidassakin lukee. Nykyään olen kuitenkin opiskelija, joka sanana kuulostaa enemmän itsenäisestä ihmiseltä, joka oppii itseään varten. Ihan nuorena, siis ala-asteella, mua ei koulu ihan hirveästi jaksanut kiinnostaa, mutta asia muuttui yläasteella. Mun paras ystävä oli hurjan hyvä koulussa ja jotenkin se oppimisen halu tarttui muhunkin. Seura todellakin teki kaltaisekseen. Mun keskiarvo olikin päälle 9 yläasteella. Sitten olikin aika miettiä seuraavaa vaihetta: lukio vai ammattikoulu? Mulle oli aina selvää se, että haluan lukioon, koska ainoa ala mikä mua ammattikoulussa olisi kiinnostanut on catering, eikä sekään tosissaan. Hain Tampereelle Tammerkosken kuvataide lukioon ja pääsinkin sisään. Koulumatka olisi kuitenkin ollut melko pitkä ja päätinkin jäädä omalle paikkakunnalle lukioon. Lukiossa oli huippua, opiskelua, wanhojen tanssit, kavereita, potkiaiset, kirjoitukset ja sitten se olikin jo ohi. Seuraavaksi pitikin jo tietää mitä lukion jälkeen haluaa ja sitähän mä en tiennyt. Päätin pitää välivuoden. Syksyn lähetessä tuli kuitenkin ahdistus, pakko päästä jonnekin opiskelemaan, mitä muuta mä muka tekisin? Äiti multa taisi kysellä, että mitä sä  haluaisit sitten opiskella ja jotenkin hetken mietittyäni osasinkin vastata, että biologia oli mun lempiaine, sitä mä voisin opiskella lisää. Sitten kun olin tämän ääneen todennut, asia olikin ihan selvä, tietenkin mä haluan opiskella biologiaa! Alkio-opistoonhan meikä sitten lähti ja se vuosi on ollut elämäni parhaita vuosia. Suoritin ekologian ja evoluutiobiologian väyläopinnot ja pääsin Jyväskylän yliopistoon opiskelemaan samana päivänä kun sain myös töitä Jyväskylästä. Yliopistossa tuli suoritettua jo kandidaatin tutkinto ja tänä keväänä valmistun filosofian maisteriksi. No mut entäs sitten? Edessä on todennäköisesti muutto töiden perässä aika lailla sinne mihin työt vievät. A-P-U-A.




12 kommenttia:

  1. VAU.. Mun ei tarvinnut kun tulla sun blogiin niin tiesin, että haluun jäädä lukijaksi! :) Ihan sairaan kiva asu ja hienoja kuvia muutenkin<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ooi kiitos! :) ihana kuulla jos tykkäät!

      Poista
  2. Yläaste kirjoitetaan yhteen :)

    VastaaPoista
  3. oletpa kaunis♥ ja kiva lukea vähän siunkin opiskelutaustaa, itselläni on nyt myös jatko-opiskelut taaai työelämä edessä kun keväällä valmistun merkonomiksi :) en vain yhtään tiedä mihin haluaisin jatkaa!! ehkä se kuitenkin ajan kanssa selkiytyy..;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiköhän se selkeydy :) hirvittää silti! Mäkin aion mahdollisesti jatko-opiskelijaksi jossain vaiheessa, mutta en ihan vielä. Jos saisi vähän työkokemusta ja ihan elämän kokemustakin ensin :)

      Poista
  4. Vauu oon santon<33 upea asu ja mieletön kuvauspaikka!!<33

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :)<3 pitäisi useammin lähteä etsimään joitain kivoja kuvauspaikkoja!

      Poista
  5. oh upee asu, oot tosi tosi kaunis!!<3

    VastaaPoista
  6. ihana takki! mistä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Takki on Sheinsidelta tilattu :) täältä löytyy musta versio http://www.sheinside.com/Black-Contrast-Leather-Long-Sleeve-Zipper-Coat-p-103669-cat-1735.html en tiedä saako harmaita enää.

      Poista