torstai 29. toukokuuta 2014

KUIVASHAMPOO



Ostin jokin aika sitten Herbinan kuivashampoota. Täytyy kyllä myöntää, että hyvää tavaraahan tuo on. Olen yrittänyt välttää hiusten pesemistä joka ikinen päivä, koska se ei tee hiuksille hyvää. Olisi nimittäin tärkeää, että hiusjuuria suojaava tali kerkiää kehittyä päänahassa. Valitettavasti tämä kehittyvä tali myös rasvoittaa hiuksia, mikäli hiuksia ei taas pese riittävän usein. Itse olen yrittänyt pestä hiukset vain joka toinen päivä. Tähän pyrkimykseen on auttanut kuivashampoo, joka sitoo hiusjuurista rasvaa ja kohottaa tyveä ja tuuheuttaa niin ettei hiukset näytä päätämyöten nuolluilta.

Vasemmalla kuva pesemättömästä tukasta ja oikealla kuva kuivashampookäsittelyn jälkeen. Tukka näyttää tuuheammalta, eikä tyvi ole rasvainen.
Tai sitten voi käydä suihkussa, jos sitä aikaa on ja haluaa pestä hiuksiaan joka päivä...

Mulla on ollut käynnissä tukankasvatus niin monta vuotta kun jaksan muistaa. Mun hiukset vaan ei millään meinaa kasvaa.. Olen yrittänyt hyödyntää kaikki niksit hiuksten kasvatukseen ja voisin tässä listata muutaman, jotka olen kokenut hyödyllisiksi:

- älä pese hiuksia joka päivä
- omega-3-rasvahapot: kala, pähkinät, siemenet, öljyt.. (syön kaksi omega-3 kapselia joka päivä)
- mahdollisimman vähäinen hiusten käsittely
- puhelinlankaponnarin käyttö, jos ponnaria on käytettävä (ponnari katkoo hiuksia)
- hyvälaatuiset hiustenhoitotuotteet (itse olen tykästynyt label.m, Aussien tehokosteuttaja- ja Bed Headin tuotteisiin)
- vältä liikaa harjaamista
- biotiini -ravinne

Näiden keinojen ansiosta hiukset ainakin kiiltävät ja näyttävät ihan hyvälaatuisilta, mutta vielä kun saisi tuota pituutta tukkaan niin olisin ikionnellinen...





4 kommenttia:

  1. oon varmaan ällö, mutta oon totuttanut mun hiukset että ne tarvii pestä vasta kolmantena päivänä :-D oon pessy hiukset noin harvoin niin kauan ku jaksan muistaa ja mun mielestä olikin hyvä jo noin pienenä opettaa hiukset siihen että niitä ei pestä joka päivä kun pienempänä ehkä ei välittänyt niin paljon ulkonäöstä (no tottakai hygienia oli silloinkin tärkeää) ja ei ottanut stressiä siitä ettei voinut lähteä ulos jos ei ollu pessy hiuksia :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. etkä oo :) mun mielestä olis parempi mitä harvemmin vois pestä, mutta sehän on elämän vaiheesta ja siitä mihin hiuksensa totuttaa kiinni. Oon huomannut, että kun oon pidentänyt pesuväliä, tukkakaan ei enää rasvotu siten, että se olisi pakko pestä, mutta hiusjuurta suojaava rasva ehtii kehittyä :)

      Poista
  2. Ostin joku aika sitten tota samaista kuivashampoota, ja se on kyllä ehdottomasti hinta-laatu -suhteeltaan parasta, mitä oon tähän mennessä kokeillut! Toimii hiuksissa jotenkin tosi kivasti, ja tuoksu on ihanan raikas. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, olen samaa mieltä :) tekisi mieli kokeilla myös sitä klippoteketin kuivashampoota.. Se ei vaan jotenin tuoksunut yhtään niin hyvältä kuin tuo Herbina kun noita kuivashampoo valintoja tein. En ole vielä hiuspuuteriakaan kokeillut, mutta ehkä sekin aika vielä tulee :D

      Poista