tiistai 6. toukokuuta 2014

6. FIVE YEARS AGO





Viisi vuotta sitten olin Alkio-opistossa viettämässä elämäni parasta aikaa. Lukion jälkeen en ollut täysin varma siitä mitä haluaisin seuraavaksi opiskella. Olin hakenut joihinkin kouluihin häthätää, mutta lopulta päätin pitää välivuoden. Kun kesä alkoi lähennellä loppuaan, minua kuitenkin alkoi ahdistamaan ajatus siitä, että syksyllä ei alkaisikaan koulu. Mitä mä koko pitkän vuoden tekisin? Isä löysi netistä sisäoppilaitos tyylisen opiston nimeltä Alkio-opisto, joka sijaitsi Korpilahdella. Ilmoitin, että jos se on sisäoppilaitos ja jos se sijaitsee paikkakunnalla nimeltä Korpilahti, en ole missään nimessä kiinnostunut. Noh, niinhän siinä kävi, että hakupaperit oli viikon päästä tuosta keskustelusta lähetetty. Huomasin odottavani innolla ja jännityksellä pääsisinkö opistoon, sillä se olisi aika iso muutos. Muuttaisin ensimmäistä kertaa elämässäni vieraalle paikkakunnalle, yksin. Lopulta tuli tieto opistoon päässeistä ja minä pääsin kuin pääsinkin opistoon ja olo oli yhä jännittyneempi. Googlailin päivästä toiseen kuvia Alkio-opistosta, sen tiloista ja toiminnasta. Koitti muuttopäivä. Äiti, isä ja Joni olivat mua Korpilahdelle saattelemassa. Raahasin kerralla koko vaatevarastoni Korpilahdelle, jotta muutto olisi sitten kerralla kärsitty. Näin pihalla pitkän tytön, jolla oli samanlainen ruskea nahkatakki kuin minulla. Naureskelin, että siinä on selvästi minun tuleva kämppikseni. Ja kyllä, Kiasta tuli minun kämppikseni, tukeni ja turvani tuolla vieraiden ihmisten keskellä. Vuoden edetessä, sain myös kasakaupalla uusia ystäviä. Minun ja Kian joukkioon liittyi hieman myöhemmin Elsi ja meitä kolmea taidettiin opistolla nimittää "bitch-kolmikoksi". Mistä lie johtunut tuo nimitys.. Eräiden asukkien omakotitalo asumuksesta, Rantalasta, tuli meidän tyttöjen vakiopaikka, jossa tuli vietettyä, jos ei aivan kaikkia, niin ainakin melkein kaikki illat. Kuinka käsittämättömän mahtavia ihmisiä olinkaan ympärilleni saanut! Voi niitä aikoja. Tuota vuotta en vaihtaisi mihinkään. Kukapa olisi uskonut, että paikkakunnalla, nimeltä Korpilahti, viettämästäni vuodesta tulisi elämäni paras.




4 kommenttia:

  1. olipa ihanan syvällisesti kerrottu :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Kerrankin on jokin tarina minkä voi kertoa ;)

      Poista
  2. Ihana kun avasit kuvaa tarkemmin ♥ ihanaa pohdintaa :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ajattelin, että olisi kiva vähän kertoa siitä jotain, koska tuohon vuoteen ja kuvaan liittyy niin paljon muistoja :)

      Poista