torstai 28. marraskuuta 2013

Täyttä faktaa

Aion jakaa muutaman faktan itsestäni, mitä nyt äkkiä tuli mieleen. Kuvia myös salimeiningeistä :)
1. Minulla on usein erilaisia kausia, jolloin olen hetken innostunut jostain, mutta innostus yleensä laantuu pikku hiljaa. Riippuen tietysti tapauksesta. Esimerkiksi saatan innostua vaikkapa hirveästi kalenterin pitämisestä, mutta loppuen lopuksi en edes enää löydä koko kalenteria. Kaikki on niin kätevästi jyu:n sähköisessä kalenterissa.

2. Äskeiseen liittyen: minulla on kaksi selkeästi vuorottelevaa kautta syömisieni suhteen. Toisen aikana minulla on koko ajan nälkä, vaikka olisin juuri syönyt ja silloin tulee naposteltua mitä jääkaapista löytyy. Toisen kauden aikana minulla ei saata olla nälkä koko päivänä (vaikka tietysti syön joka päivä kaksi lämmintä ruokaa), eikä siksi tule naposteltuakaan. Kun ei vaan ole yhtään nälkä.

3. Syön todella harvoin aamupalaa. Aamupala liian pian heräämisen jälkeen saa mut voimaan pahoin (ja herätähän ei voi tarpeeksi ajoissa). Varsinkin banaani ja jogurtti yököttää.
4. Opiskelu on minusta tosi mukavaa. Tosin tässä vaiheessa kehnot tuet patistaisivat töihinkin. Hyvin suoritutuminen on mulle sinänsä tärkeetä ja arvosana kertoo, enemmän miten olen suoritutunut haasteesta, kuin tilille kilahtava palkka. Hyvät arvosanat saa mut hyvälle tuulelle moneksikin päiväksi, kun taas huonot arvosanat saa mut totaalisesti masentumaan ainakin hetkellisesti ja huonoa tuulta saattaa jatkua montakin päivää.

5. Pesen töissä käsiä jatkuvasti. Asiakaspalveuluontoisessa työssä nimittäin käsittelee koko ajan rahaa ja ihmiset on kipeitä ja onneksi usein kertoo, että on juuri ollut mahataudissa tai flunssassa, jolloin tietää rientää käsipesulle heti tällaisen asiakkaan jälkeen. Ihmeen paljon ja henkilökohtaisia asioita ne ihmiset yleensä sitten kertoileekin. Peräpukamista lastenlasten lemmikkien nimiin.

6. Juon töissä vettä todella paljon. En tiedä johtuuko paljosta seisomisesta vai mistä, mutta tarve juoda vettä on tosi kova koko ajan töissä.

7. En saa unta, ellen lue sängyssä jotain ennen nukkumaan menoa. 
8. Mun on usein kysyttävä ensin muidenkin mielipiteitä, ennen kuin teen itse ratkaisevia päätöksiä.

9. Tarkistan avaimet aina ennen oven sulkemista, vaikka olisin ne juuri laittanut taskuuni. Mun on otettava avaimet käteen ja katsottava niitä, jotta voin turvallisin mielin sulkea oven, koska saatan tehdä asioita ajattelematta ja tajuamatta jälkeen päin mitä olen tehnyt. Olisin siis voinut ottaa mukaani vaikka kynän ja kuvitella ottavani avaimet taskuuni :D tästä päästäänkin seuraavaan kohtaan.

10. Olen usein omissa maailmoissani (perhe ja Joni on tästä usein huomauttanut), jolloin en oikeastaan kuule tai tajua mitä ympärilläni tapahtuu. Saatan toki nyökätä tai vastata jotain, mutta oikeasti en kuule yhtään mitään. Välillä tämä aiheuttaa kyllä harmia, kun en ole kuunnellut jotain tärkeää asiaa, enkä ole toiminut niinkuin pitäisi..
11. Suunnittelen aina kaiken tosi tarkasti ja mieluiten listoilla. Matkalle mukaan otettavat tavarat, postausaiheet, töissä tehtävät hommat, juhlien järjestäminen...

12. En voi katsoa kauhuleffoja. Mun mielestä se on vaan ihan itsekidutusta katsoa jotain pelottavaa tai inhottavaa. Lapsena en tietenkään saanut katsoa pelottavia ohjelmia, mutta muistan erään kerran kun serkun kanssa kurkittiin olohuoneen ikkunasta tappajahaita ja painajaisiahan siitä nähtiin. Myös salaa oven raosta katselemani Stephen Kingin kauhuelokuva aiheutti pahoja unia monien vuosien ajaksi. Mulle tuli pienenä aika pahat traumat eräästä serkullani näkemästäni vampyyrielokuvasta, josta päästäänkin seuraavaan kohtaan.

13. Mun on nukuttaessa saatava peitto kaulalle asti. Onneksi nykyään olen jo hieman pääsemässä eroon tästä tavasta, johtuen siitä, että yöllä on liian kuuma nukkua peitto korviin asti vedettynä. Edellisessä kohdassa mainitsemani vampyyrielokuvan vuoksi pelkäsin koko pienen ikäni niin kamalasti vampyyrien hyökkäyksiä, että vedin peiton aina korviin asti ja selälläni en enää voinut nukkua, koska se oli liian paljastava asento. Selällä nukkuminen, kädet pään takana oli alle kouluikäisenä mun lempi nukkuma-asento, jossa siis nukahdin AINA.

14. Näin lapsena usein unia karhuista, joka todennäköisesti johtui Hopeanuoli -sarjan katselemisesta. Karhu-unet kuitenkin onneksi päättyivät kun päätin eräs yö unissani keihästää minua piinanneen karhun.
15. Minulla on 97-vuotias mummu, joka on mulle todella rakas<3 Muita vanhempien vanhempia ei ole ollut elossa enää niin, että heitä olisin kerennyt tuntea.

16. Olen käynyt 15 eri maassa. Ruotsi, Viro, Latvia, Liettua, Irlanti, Saksa, Unkari, Kreikka (ja Kreeta), Espanja (ja Mallorca), Portugali, Madeira, Kypros, Israel, Thaimaa ja Australia. 

17. Mulla on aika huono näkö. Ainakin toisessa silmässä, jossa näkö on -2.75. Toisessa on +0,25 eli aika jännä combo, kun toisella silmällä näen hyvin kauas, mutta huonommin lähelle ja toisella taas huonommin kauas ja paremmin lähelle. Nyt mulla on uudet lasit, jotka on mukavan isot, jotta kehykset eivät häiritse, kuten edellisissä laseissa. Haaveena olisi käydä joskus laserleikkauksessa.. Kurjaa kun ei tunnista ihmisiä kaupungilla tai yliopistolla, jos ei satu olemaan laseja päässä :D

18. Oon jumittunut Harry Potter -kirjasarjaan. Se on vaan niin mukavan "aivotonta" vaihtelua opiskelukirjojen lukemiselle, jossa ajatukset ei voi harhailla sitten yhtään.

19. Saatan kiihtyä todella nopeasti, mutta lepyn sitäkin nopeammin. 

20. Olen tosi hyvä kielissä, mutta sitäkin surkeampi matikassa. 


Sellaista tällä kertaa :) nyt nukkumaan ja huomenna tyttöjen kanssa pikkujouluja kera ensimmäisen pikku kinkun!

-Anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti