perjantai 8. marraskuuta 2013

Asiaa ikkunalaudasta pikkujouluihin

Takana on raskas viikko. Espanjan 1. kurssista pärähti 5/5 ja maaperäekologian tentin tuloksia vielä odotellaan. Lisäksi hurjasti fylogenetiikkaa tehtävänä, yksi kemian ryhmätyö sekä yleistä panikointia graduaiheesta.. Töihinkin ilmoittelin, että kyllä mä vielä elossa olen ja teen sitten loppu syksystä enemmän töitä kun on kurssejakin vähän vähemmän. Näin alkusyksystä on kyllä melkoinen kiire tämän opiskelun kanssa. Eilen leivoin suklaakakun minttusuklaa-mascarpone täytteellä ja tänään leivon vielä toffeepäällysteisen tuorejuusto-vadelma-daim -täytteisen kakun. Huomenna on nimittäin mun siskon pienen poikavauvan nimenantobileet täällä mun kotipaikkakunnalla ja ilmeisesti mun leipomukset sinne sitten kelpaa :) onhan ne yleensä onnistuneet... Eilen unohdin siitä suklaakakun pohjasta leivinjauheen, mutta jotenkin ihmeellisen tuurin kautta siitä tulikin mun suurista epäilyksistä huolimatta paras ja kuohkein kakku ikinä! Toivottavasti täytteineen maistuukin hyvältä.  

Nyt vähän kuvia ikkunalaudan hankinta reissun asusta (mä en todellakaan käsitä miten suomen kieliopillisia yhteenkirjoitussääntöjä pitäisi soveltaa tässä kohdin?). Myytiin nimittäin meidän toinen sohva pois (mun vanhempien vanha 80-luvun aitoa nahkaa oleva sohva on varmaankin jo matkalla Afrikkaan) ja nyt ikkunan edustalla oli tilaa sen verran, että halusin siihen ikkunalaudan ja nojatuoliin makkarin puolelta. Koti-postausta luvassa ensi viikolla. Nyt nimittäin kävi niin, että unohdin pienten väärinkäsitysten kautta oman läppärini Jyväskylään, jossa koti-kuvia olisi ollut aikamoinen kasa. Hankittiin muuten meidän ikkunalauta Biltemasta. Oltiin kuitenkin niin näppäriä, että koska siellä ei ollut valkoisia jäljellä (ja oltiin tai ainakin minä olin kärsimätön), niin maalattiin itse ikkunalauta valkoiseksi spray-maalilla. Näin siksi, ettei ihan periaatteesta viitsitty ostaa yli 30e maksavaa samanlaista ikkunalautaa muualta, kun Biltemassa se maksoi jotain 13e.
huivi: H&M // housut: GT // paita: jostain puodista Tuurin kyläkaupasta // laukku: Chez S'Elina // takki: secondhand // kengät: K-Citymarket
Oon muuten ihan täpinöissäni nyt jo, kun sovittiin tyttöjen kanssa, että pidetään pikkujoulut tän kuun lopussa. Tarkoituksena on leipoa ja koristella pipareita, askarrella joulukortteja, leipoa joulutorttuja ja tietty maistella vähän glögiä! Saattaapi olla, että yksi pikku kinkkukin paistuu uunissa pikkujoulun kunniaksi.. Ääh, tähän kaikkeen on ihan liikaa aikaa!

-Anni

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti