perjantai 21. kesäkuuta 2013

Hiusfiasko: Feria

Annin kotivärjäilyt ei tällä kertaa menneet putkeen kuten yleensä. Homma alkoi siitä, kun totesin että latvat näytti tosi kulahtaneilta ja niistä olikin väri tosiaan vaan häipynyt jonnekin. Noh ajattelin sitten, että ehkäpä saan sitä kirkastettua jotenkin. Ostinpa sitten Feriaa luettuani muiden hyvistä kokemuksista netistä ja lykkäsin värin päähäni tyytyväisenä tiistai-iltana... 
Alkutilanne
Väri kuitenkin imahti tukkaani niinkuin vesi pesusieneen ja kun sitten suihkusta tulin, niin en edes aluksi järkyttynyt. Olin vain hämmästynyt kuinka helposti hiukseni vaalenivat. Seuraavana päivänä kun katsoin peiliin en sitten enään ollutkaan pelkästään hämmästynyt. Siinä minä sitten tuijotin itseäni vailla yhtäkään järkevää sanaa mielessäni. Sitten mieleeni yhtäkkiä tulvikin järkeviä sanoja: kamala, hirveä, keltainen, järkyttävä ja taisiko mielessäni käväistä katastrofikin. Urheasti kuitenkin läksin sillä tukalla Kian kanssa sovituille treffeille. Kia vakuutti, ettei tilanne ole ihan niin paha kuin miltä musta tuntuu, mutta tiedättekö. Jos itse on jotain mieltä niin siihen ei sitten mikään auta... Ja kattokaahan nyt tätä: (kuva imartelee ihmeen paljon, nimittäin se tukka oli keltainen!!)
Oikeesti, kuka idiootti menee riskivärjäämään tukkansa juuri ennen jotakin kivaa kesätapahtumaa? Minä. Siispä soitin iltapäivällä äidille hätäpuhelun, että mitä mä nyt teen?! Ei kiva olla juhannusta tipuna, ehkä jos olisi pääsiäinen... Äiti kehotti soittelemaan, että jos vielä saisi kampaajaa tälle päivälle. Mielessäni oli vain yksi kampaaja, missä Kia kävi ja sai niiiiin upeat hiukset! Minun onnekseni sain kuin sainkin ajan tälle päivälle kyseiseen salonkiin. Olin onnesta soikeana, mutta samalla minua vähän arvelutti, koska minulla ei ole järin hyviä kokemuksia viimeaikaisista kampaajistani.. Astelin UNIK hairdressingin hiussalonkiin sisään mielessäni, että mikä tahansa on parempi kuin nykyinen tukkani. Minut otti käsittelyyn Sakari, joka vaikutti todella mukavalta ja iloiselta ja ennen kaikkea: luottavaiselta hiusteni pelastamisen suhteen, joten minunkin oli helppo rentoutua. Pääsuunnitelma oli siis tasoittaa tuota kammottavan jyrkkää kontrastieroa tumman juuren ja kellertävän latvan välillä: 
Olin jo ihan unohtanut kuinka ihanaa onkaan kun hiustenpesun yhteydessä saa päähieronnan. Hyvä, etten nukahtanut siihen tuoliin, lähellä oli. Olin kyllä superonnellinen kun Sakke alkoi kuivata tukkaani ja näin, että keltaisuus oli hävinnyt ja kontrastiero oli tasoittunut juuri niin kuin taidokas kampaajani lupasi. Olin niin iloinen kun hiukseni oli pelastettu (ja juhannukseni) ja vieläpä pitkästä aikaa olin 100 % tyytyväinen kampaajan aikaansaamaan lopputulokseen. Olin yhtä hymyä pyöräillessäni keskustasta kotiin ja voin kertoa, että olen aivan rakastunut hiuksiini! Voin kyllä täydestä sydämestäni suositella kaikille tuota ammattitaitoista ja mukavan hintaista salonkia!
Hyvää juhannusta kaikille!
-Anni

4 kommenttia:

  1. Tosi ihanat tuli!:) Itelläkin on joskus tullut ruvettua värjäämään hiuksia just ennen jotakin tärkeää menoa, eikä ne tietenkään silloin onnistu.:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos! :) näinhän se tietenkin on, että usein hiuksia värjää jotakin tapahtumaa varten ja sitten pitäisi kyllä olla ajoissa värjäilemässä ettei sitten kampaajaa ole vaikea saada jos se tukka ei onnistukaan :)

      Poista
  2. upeet hiukset voi vaan ihailla!:)

    VastaaPoista