maanantai 22. huhtikuuta 2013

Sunnuntain koripalloilut

Tänään oli ihana ilma. Aurinko paistoi täydeltä taivaalta, eikä tuullut. T-paita kelit siis. Käytiinpä erään koulun pihalla pelaamassa koripalloa, minä enemmän ja vähemmän. Kori oli minun makuuni turhan korkealla, jotta sen läpi olisi voinut palloa saada. Viimeksi ylä-asteella taisin pelata koripalloa, jolloin sormeni vääntyi koripallo-osumasta niin ikävästi, että kun liikunnanopettaja tunnusteli sormeani ja kysyi saattuuko, huusin, että no sattuu ja pyörryin kivusta. Heikkoa. Muistaakseni se oli vain hiusmurtuma kuitenkin. Näin mukavien muistojen siivittämänä siis otin pallon käsiini ja kokeilin. Ei tullut lisää murtumia. 
Suorastaan kuuma oli. Melkein harmitti, etten laittanut aurinkorasvaa kun aurinko kuumotti kasvoja niin. Nenäni ruskettui aika tavalla ja pisamistui (jos se nyt on edes sana). Koin sitten parhaaksi kääntää lopulta auringolle selkäni, sillä myöskin kevätauringossa palamisesta minulla on yksi erittäin ikävä kokemus, jossa otsani ja nenäni iho turposi aika kammottavan näköisesti. Kaiken lisäksi juuri silloin minun piti opettaa lapsosia uimaan kun olin töissä uimakoulun opettajan avustajana eräs teinikesä.. Eivätpä ne kersat onneksi mua sentään kovin paljoa pelänneet. Uimakoulun opettaja kyllä oli iloinen kun sai käyttää minun kokemustani (ja pärstääni) esimerkkinä tulevan kesän vaaroista. Minä en niinkään.
Minun heittelyjäni.. niistä ei sen enempää.
Ja loppuun vielä asukuvat
-Anni

2 kommenttia: